Relatiile cu presa se inscriu in strategia globala de comunicare, calitatea acestora este esentiala atit pentru crearea unei imagini pozitive a institutiei, cit si pentru eficienta comunicarii.O buna comunicare cu jurnalistii inseamna: o comunicare rapida, o comunicare selectiva, o comunicare constanta.Prin comunicarea cu mass-media specialistul in relatiile cu publicul  trebuie sa cunoasca relatiile cu mass media si actorii sai , care sunt valorile jurnalistilor , cum trebuie sa fie relatiile cu presa precum si  comunicarea cu presa in situatii de criza.

Pe măsură ce intrăm în era informaţiei şi a cunoaşterii, provocările la care este supus domeniul comunicării par mai importante ca niciodată. Nici o definiţie structurată în gen proxim şi diferenţă specifică nu poate cuprinde un termen atât de volatil, în ciuda inventarelor definiţiilor realizate de teoreticieni, în ciuda delimitărilor categoriilor de definiţii ale comunicării, în ciuda eforturilor de descriere a drumului prin enumerarea staţiilor de pe itinerariul de deplasare.

Cunoaşterea anumitor repere cu privire la ciclurile istorice care au marcat evoluţia comunicării este absolut obligatorie. Aceasta deoarece, istoria comunicării se desfăşoară permanent şi continuu, iar revoluţiile comunicării (cablul, satelitul, videotextul, informatica, network-ul, telefonia mobilă, GSM-ul) modifică permanent raporturile dintre spaţul public şi spaţiul privat, regândeşte şi reorganizează munca omului şi transformă funcţionarea democraţiei. Fără doar şi poate, maşinile care au stat la baza sistemelor noastre de comunicare: tiparul, telegraful, telefonul, fotografia, discul, cinematograful, radioul şi până la tehnicile contemporane precum: televiziunea prin satelit, telefonul mobil, Internetul nu pot fi studiate fără a fi plasate într-o filiaţie istorica. Cum tot la fel de important este să studiem şi legăturile care există între ele. În ce constă încercarea de a aduce la îndemâna omenirii maşinile care au făcut posibilă diferitele tipuri de comunicare: comunicarea la distanţă; comunicarea publică; comunicarea globală?

Cursul dat pune la dispoziţia studentului un şir de subiecte, soluţii, sfaturi etc pentru utilizarea avansată a tehnologiilor informaţionale de comunicare într-o societate modernă. În mod special sunt menţionate posibilităţile utilizării tehnologiilor informaţionale de comunicare în domeniul legat de viitoarea activitate profesională a studentului.

Disciplina "Tipologia presei scrise" face parte din modulul "Presa scrisă" și este destinat studenților anului I ai Facultății Jurnalism și Științe ale Comunicării, specialitatea Jurnalism.

"Информационная журналистика" является одной из базовых дисциплин для студентов факультета Журналистики. Основной целью курса является приобретение практических навыков в подготовке и написании информационной заметки, репортажа, интервью, корреспонденции и отчета.